Резолюція

Резолюція
 Всеукраїнської науково-практичної конференції
                   «Сімейні цінності в контексті формування гармонійної особистості»
(Запоріжжя, 12-19 травня 2014 р)
12-19 травня 2014 року у м. Запоріжжя на базі Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Сімейні цінності в контексті формування гармонійної особистості».
Конференція проводилася за участю Міністерства освіти і науки України, інституту інноваційних технологій і змісту освіти,  інституту проблем виховання НАПН України, Запорізької обласної державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації, Запорізької міської ради, Департаменту освіти і науки, молоді та спорту міської ради, Всеукраїнської громадської організації «Рада Сімей України».
Мета конференції: об'єднати зусилля учених і практиків різних регіонів України щодо впровадження програми курсу «Сімейні цінності» у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів для вироблення спільної стратегії з метою підготовки молоді до подружнього життя та формування відповідального батьківства.
                 Проблемні напрямки роботи конференції:
1.     Теоретико-методологічні засади формування та розвитку сімейних цінностей;
2.     Навчально-методичне забезпечення курсу «Сімейні цінності»;
3.     Соціально-психологічний супровід впровадження курсу «Сімейні цінності»;
4.     Правові відносини сучасної сім’ї та держави.
Конференція - це комплекс заходів у інтернет-онлайн  та інтернет-офлайн форматі, що включають: наукові доповіді, тези, виступи, презентації, майстер-класи,   вебінари, круглі столи, тощо.
Учасники конференції наголосили, що сім’я – це унікальний соціальний інститут, першооснова духовного, економічного та соціального розвитку суспільства. Соціальний інститут сім’ї є основним у суспільстві, він формує наступні покоління та виховує гідну зміну,   що  забезпечуватиме  розвиток  та процвітання як громадянина так і всієї держави. За конституційними нормами України, сім’я охороняється державою, яка має створювати соціально-економічні та правові передумови для її нормального функціонування, розвитку, виховання та освіти дітей.
Попри те, з прикрістю відзначаючи,  що в умовах постійних демографічних і соціальних змін в Україні (зростання кількості розлучень, самотніх людей, перевищення смертності над народжуваністю) втрачаються сімейні цінності, руйнуються відносини, підвищується  ризик  розлучень,  знижується  вага  виховної  функції  сім’ї.
Керуючись нормативними документами у сфері освітньої політики, учасники конференції підкреслюють, що у Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (указ Президента України від 25 червня 2013 року № 344) серед основних завдань є побудова ефективної системи національного виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка молоді до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.
У стратегії наголошено на актуальності реалізації в освітніх програмах ідеї посилення ролі сім'ї у вихованні дітей, на необхідності впровадження програм підготовки молоді до подружнього життя та формування відповідального батьківства, розширення можливості впливу родин учнів на навчально-виховний процес.
Учасники конференції вважають за необхідне звернути увагу на те, що ключовим нормативним документом у сфері освітньої політики щодо виховання є наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів    1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Метою виховання є формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал. Серед основних чинників сучасного виховання, яки зазначені в «Основних орієнтирах виховання учнів»  першим і найважливішим чинником виховання є сім’я.
Учасники конференції зазначають, що  сучасний зміст виховання дітей та учнівської молоді в Україні — це науково обґрунтована система загальнокультурних і громадянських цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характе­ризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самої себе. Виховання здійснюють для ідентифікації вихованця із загальновизнаними цінностями і якостями та самореалізації його сутнісних сил. Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власне ставлення до себе; до сім'ї, родини, людей; до праці; до природи; до культури і мистецтва; до суспільства і держави.
Беручи до уваги методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від  08.07.13 № 1/9-480) учасники конференції зазначають, що важливим завданням школи є підготовка підростаючої молоді до дорослого, сімейного життя.
Учасники конференції підкреслюють, що інститутом інноваційних технологій і змісту освіти розроблено Концепцію сімейного виховання дітей і молоді в системі освіти України «Щаслива родина», що містить основні положення, які стосуються підготовки молоді до щасливого подружнього життя та формування відповідального батьківства. Концепція схвалена Вченою радою Інституту (протокол № 9 від 14 листопада 2012 року).
Учасники конференції підкреслюють, що Міністерство освіти і науки України рекомендує в навчальних закладах впроваджувати  програми підготовки молоді   до створення сім»ї  як осередку взаємин, які ґрунтуються на засадах  культурних норм і цінностей, формування  відповідального батьківства і надіслало для  впровадження  курс за вибором/ факультатив «Сімейні цінності» (лист від 02.04.13 № 1/9-235).
Учасники конференції звертають увагу, що  метою Державної цільової соціальної програми підтримки сім’ї до 2016 року (пост. Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 р. № 341) є збереження традиційних сімейних цінностей, посилення мотивації до реєстрації шлюбів, свідомого народження і виховання дітей, а також підвищення соціального захисту сімей, які опинились у складних життєвих обставинах. У документі наголошується на необхідності підвищення в суспільстві престижу сім’ї, утвердження пріоритетності сімейних цінностей, підготовки молоді до подружнього життя, народження і виховання бажаних дітей у сім’ях, підготовка подружжя до майбутнього батьківства та відповідального батьківства у вихованні дітей.
На підставі вищевикладеного учасники конференції рекомендують:
            З'ясувати стан розробленості проблеми підвищення рівня престижу сім’ї, утвердження пріоритетності сімейних цінностей, збереження традиційних сімейних цінностей, підготовки молоді до подружнього життя, посилення мотивації до реєстрації шлюбів, свідомого народження і виховання бажаних дітей у сім’ях, формування відповідального батьківства у навчально-виховному процесі  загальноосвітніх навчальних закладах в теорії та практиці.
Запровадити пілотний проект впровадження курсу підготовки молоді до подружнього життя та формування відповідального батьківства «Сімейні цінності» у загальноосвітніх навчальних закладах. (Запорізька, Донецька, Тернопільська, Миколаївська обл. та м. Київ)
Здійснити підготовку педагогічних колективів пілотних навчальних закладів до проведення експериментальної роботи у рамках реалізації пілотного проекту у навчально-виховному процесі  загальноосвітніх навчальних закладах.
Теоретично обґрунтувати, узагальнити та апробувати програму курсу підготовки молоді до подружнього життя та формування відповідального батьківства «Сімейні цінності» у рамках реалізації пілотного проекту у навчально-виховному процесі  загальноосвітніх навчальних закладах.
Розробити та реалізувати комплексний моніторинг ефективності впровадження курсу підготовки молоді до подружнього життя та формування відповідального батьківства «Сімейні цінності» у рамках реалізації пілотного проекту у навчально-виховному процесі  загальноосвітніх навчальних закладах.
Розробити методичні рекомендації «Науково-методичні основи впровадження курсу підготовки молоді до подружнього життя та формування відповідального батьківства «Сімейні цінності» для педагогічних працівників закладів освіти.
Відпрацювати алгоритм отримання ліцензії Міністерства освіти і науки України обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти для можливості курсової перепідготовки педагогічних працівників, які викладають курс підготовки молоді до подружнього життя та формування відповідального батьківства «Сімейні цінності» в загальноосвітніх навчальних закладах.
Передбачити під час курсової перепідготовки всіх категорій педагогічних працівників включення спецкурсів за відповідною програмою та інші заходи, які сприятимуть підготовці педагогічних працівників для впровадження визначеного курсу у навчально-виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах.
Відпрацювати алгоритми координації зусиль науковців і педагогів загальноосвітніх навчальних закладів з метою поширення практик з впровадження курсу підготовки молоді до подружнього життя та формування відповідального батьківства «Сімейні цінності».
Учасники конференції відзначають значимість проведеної Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сімейні цінності в контексті формування гармонійної особистості», висловлюють впевненість, що матеріали конференції внесуть позитивний внесок у становлення і розвиток системи  підвищення рівня престижу сім’ї, утвердження пріоритетності сімейних цінностей, збереження традиційних сімейних цінностей, підготовки молоді до подружнього життя, посилення мотивації до реєстрації шлюбів, свідомого народження і виховання бажаних дітей у сім’ях, формування відповідального батьківства у навчально-виховному процесі  загальноосвітніх навчальних закладах.
Учасники конференції вважають за доцільне розмістити резолюцію Конференції в фахових, науково-педагогічних, методичних  та інших виданнях.
Організатори висловлюють подяку всім учасникам Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сімейні цінності в контексті формування гармонійної особистості», які взяли активну участь у роботі.



Комментариев нет:

Отправить комментарий